Tuesday, September 09, 2008

macam2 cerita

...




Cerita 1


Banyak kelebihan pada bulan Ramadhan. Kita semua pun dah maklum kan. Tetapi aku tertarik sebab bulan Ramadhan juga perokok2 tegar ni boleh menahan diri dari hisap rokok. Kalau hisap pun lepas berbuka (mana yg puasa). Maknanya, perokok ini boleh menahan diri ketika itu. Hebat kan?? Arwah abah aku dulu pun seorang perokok. Bila Ramadhan dia boleh tak hisap rokok sepanjang Ramadhan itu. Hebat kan? Namun, ada juga perokok tegar yang masih kuat keinginannya sehinggakan bila waktu berbuka, akan di'qada'kan aktiviti merokok tu. Dan ada juga berbuka dengan rokok. Jadi, aku kat sini nak menyerulah kepada semua perokok supaya kuatkan semangat ketika Ramadhan ini utk tidak merokok. Katakan TAK NAK!!! Semua ni utk kebaikan korang gak kan? So, semoga berjaya..









Cerita 2

Ramadhan ini juga kita perlulah isi dengan aktiviti2 ibadah semaksimum yang kita mampu. Ramadhan ini jugalah membuatkan kita akan selalu ke masjid utk tarawikh. Tak kira la berapa rakaat yg mampu kita buat. Kita juga perlu ingat, dengan melaksanakan ibadat puasa ini boleh membuatkan penganut agama lain kagum dengan semangat islam. Ye la, boleh berpuasa sebulan. Boleh gi kerja. Ada yang selamba jer bersenam wktu petang. Bila menjelang Aidilfitri, kita masih mampu bersesak2 utk membeli barang keperluan raya. Hebat kan? Namun ada juga golongan yang tidak beberapa sensitif tentang Islam. Kadang2 aku tgk diorang semua ni menyediakan kemudahan ibadat untuk penganut Islam ala kadar, asal ada jer... apa2 pun selamat beribadah.









Hepi Besday, Semoga Diberkati Allah Selalu... utk sapa? untuk minah ni laa..



adios amigos~


...

7 comments:

ad3ck said...

Klu ikut fakta, ketagihan merokok sebenarnye bertahan hanye ~4jam maksudnya klu bukan ramadhan pong boleh berusaha berhenti. nak dgn tak nak je.

ku tak sempurna said...

klu surau kat shopping kompleks mmg dasat... dah ltk kat nun bwh... basement... kecik setoit je... mmg tak ikhlas langsung...

Masy said...

alahai kecitnye surau hotel nikko ye. aku tak sempat lak solat kat situ thn lps hurmmm~

artisticklytouch said...

aku dah berenti bro...

debikdebuk said...

ad3ck:
Diorg ni TAK NAK!! berenti sebenarnya..

kutaksempurna:
asal ada katanya...

masy:
aku pun xpenah gi..

artis:
ko mmg bagus...

Mr PenyuBiru said...

bulan pose bleh,bulan lain tentu bleh.tapi dah nak isap jugak,nak buek camne.disamping dpt menjana ekonomi negara, perokok juga menjana penghidap kanser.

ooo..nama kakak ko minah yer.baru ku tahu..

debikdebuk said...

...



penyu:
leh pakai gak teori ekonomi ko nih.. nama manja akak aku laa.. hehehheh..


.