Thursday, September 25, 2008

Balik Kampung...

...
credit fo carigold n isuhangat for the photos



Puasa kan.. kadang-kadang letih jugak badan...




Dah letih sangat kena la rehat...
Ye laa.. kadang-kadang..




...tak sahur... memang tenaga jadi kurang..
Jadi, rehatlah di mana sahaja...
Tapi ingat...





... bulan puasa ni bukan tahan makan dan minum je...
Mulut pun kena puasa. Jangan mengumpat...
Kang sia2 je puasa... Uih.. dah petang...





...nak dekat buka puasa dah ni. Pegi la pasar ramadhan.
Cari apa2 yang patut untuk berbuka puasa.
Ayam golek ke.. Eh, macam salah letak gambar la...
Lauk dah beli...





Beli la jugak barang2 untuk memasak kat rumah pulak...
Dan..





...Ingat la... Puasa la elok-elok..
Jangan tengok benda2 yang tidak patut k...





Sampai masa, nak balik raya...
kereta kena la servis dulu...
Baru la selesa perjalanan ke kampung halaman...





Juga jangan lupa keselamatan diri sendiri jugak...
Ingat orang yg tersayang..
Dan ingat...




... rumah kena la berkunci..
Sekarang ni macam2 leh berlaku...
Yang guna alarm kat rumah, pastikan leh berfungsi dgn baik...
Semua dah ok? dah ok jom la gerak..
Drive takyah la laju2...





... kerana polis mana2 je dia ada sekarang..
Maklum la... ops sikap ke-17...





Speed trap pun akan ada di merata-rata..
So, jaga2 had laju kenderaan anda..









InsyaAllah aku akan gerak ke kampung petang ni. Doakan selamat sampai ke kampung.
Mungkin singgah jap kat Planet Zargus.. tengok family kat sana dulu... ambik lemang sebatang dua...


Aku, debikdebuk, mohon maaf sekiranya ada salah dan silap semasa memblog... Mana2 rasa terguris di hati... harap maafkan la... sama2 la kita bermaaf-maafan sempena bulan baik ini. Kepada tiTicaCa,OntahSapo,BlackPurple,maKSu,JarDneSs,CikGu SuE,
MamaRisyia,ToKIDokI,ArTtoUCh,ShiMI,LindOsh,maZudi,ad3Ck,
weAr,zIno,PenyuBiru,BiSKutRaJin,JinGgO,eDyan7,KakLuna,AyaqMasak,
13mAy,teDungs,maSy,AcHik,KutaKsempUrnA,NuraDdeEn,sAnYaleEyA

dan juga pada blogger yg pernah melawat blog aku nih, aku ucapkan
SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN TENAGA BATIN...





adios amigos~



...

13 comments:

Mr PenyuBiru said...

hmm.. beri aku masa tuk pikirkan samaada nak maafkan ko atau tidak.hi hi hi..

NONIE AZIZ said...

ko tak de salah ngan aku pun...Hati-hati di jalanraya Debik...jgn lupa simpan duit raya untuk aku...wakakaka

Masy said...

bagi aku duit raya baru aku maafkan ko hahahha

samalah kite weh.

theconfused said...

dah nak balik kg?? waaaaaaa... aku jeles!!

Jard The Great said...

aku suker jer kalo ko buat salah dgn aku. Dnt wori, ku sentiasa akn maafkan ko. Hehe. (aku x mcm penyubiru...) =p slamat ari raya! Pandu lelok k.

Jard The Great said...

lawak seh post ko kali ini

achik said...

dah cuti.. jelesnya!!!

salam aidilfitri.. maaf zahir batin juga..

pandu cermat jiwa selamat..

ps: fuh, skema giler komen aku ni.. :)

ku tak sempurna said...

kihkihkih... gamba ayam golek ko tu yg aku tak tahan... uweeeekkkk...

ape pun,
salam aidilfitri
maaf zahir tenaga batin juga :P

chow... sblm urat perut aku putus tgk entry ko ni...

ad3ck said...

mak ai helmet mamat tuh tak boleh beso lagi? biau org igt rumah kat atas kepala dia tuh?

pe pong maaf dzohir batwen, selamat hari raya!

saya said...

selamat hari raya debik..maaf zahir batin apa yang terkata terkata dan terkata. hehehee...dengan ucapan jangan makan rendang byk sangat nanti cerry-berry..

mazudi said...

Selamat bercuti dan Selamat hari raya.
maaf zahir batin.

biskutrajin said...

astaga kucing tu...

ajakrebyz said...

best best gambo.. :p