Tuesday, November 18, 2008

Politikus

...


Baru2 ni aku ke rumah kawan aku. Member aku buat kenduri aqiqah untuk anaknya. Besar gak la majlis dengan jemputan 1000 orang. Antara tetamu yang dijemput ialah ADUN kawasan kat situ sebab dulu sebelum jadi YB dia kawan kpd bapak kawan aku tuh. Aku bagi nama YB la senang. Maka terjadi la perbualan seperti berikut antara bapak kawan aku 'R' dan 'YB':




R: Assalamualaikum YB, jemput la. Terima kasih sudi datang.
YB: Waalaikumussalam... Besar majlis ko buat nih...
R: Sekali sekala. Sila la ke meja.
YB: Cucu yang mana cukur ni?
R: Anak pada menantu aku yang cikgu tu. (dulu YB ni bos kawan aku)
YB: Ooo..anak Nizam.. tiga orang la anak dia sekarang yek?
R: A'ah.
YB: Eh, orang rumah (wife) awak mana? Sibuk kat dapur ke? Dari tadi tak nampak muka.
R: Errr... bini aku kan dah meninggal dulu...



maka YB u pun terus ambik lauk dan makan. Perbualan terhenti di situ...


komen ku: YB tu terlupa kot sebab banyak benda nak kena ingat...



adios amigos~

...

15 comments:

ad3ck said...

byk kerja lain nak buat, kerja yg takda kaitan dengan org ramai ehehehe.

debikdebuk said...

ad3ck:
kerja utk rakyat katanya...

Masy said...

ramai sgt org meninggal sampai tak pasti sape yg meninggal (ayat beking YB)

debikdebuk said...

masy:
ko ni org kuat YB ni...

Mr PenyuBiru said...

that's why aku taknak jadik YB walaupun aku menerima banyak sokongan dari akar umbi (padahal xde sokongan pun).takut kes² cengini la..hehe

Ayaq masak said...

uuuuu...YB tu sibuk sangat sampai kenpius yg mana masih idop atau tak kot..

debikdebuk said...

penyu:
aku akann sokong ko. jgn bimbang. (kalau ada rojek besar, hulur2 la aku..)

ayaq:
ye la, semua dok jumpa dia yerk... kalau kita pun belum tentu ingat semua...

su said...

debik! mase tuh haku kurus lah! hehehe...skrg haku lagikkkkkkkkkkkkkkkk kurus! ngeh!ngeh!

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

cian kannnn

Mak Su said...

huhuhu, makan jer ler ek.

zonaku said...

hehehehheee...

pasti ker dia kenal??? ker dia salah orang?????

maklumlah... ramai sangat y dia kena kenal...

kasut-gombak said...

uish, ntah2 nama Mr R pn YB x ingat. hehehehe..

Jard The Great said...

hmmm... YB patutnyer "Yang berkhidmat"...

nih dah jadi... "Yang Berpenyakit" tambah Lupa... hehehe

13may said...

errr..YB tu nak suh kawin baru tuh...hehhe

*backing YB gak*

wear said...

YB tu x sempat update kot..