Friday, December 12, 2008

Kerana Mulut Badan Binasa

....

Aku ni tak pandai sangat pasal agama ni. Tapi insyaAllah aku tak berani nak cakap benda2 ni. Ada di antara quote di bawah ni aku pernah dengar/baca sendiri.



"“Mungkin SERBAN PARA MUFTI TERLALU KETAT maka sebab itu TIDAK CUKUP OKSIGEN untuk menyerap KE DALAM OTAK MEREKA. Mereka tidak berfikiran waras… Dari semasa ke semasa PARA ULAMA TIDAK PERNAH GAGAL untuk mengemukakan PANDANGAN YANG TIDAK MASUK AKAL DAN BEBAL.”

(Akbar Ali, Now The Mufti Blame Hindi Film, The SUN, 21 FEB 2001)

“Oleh itu persoalan yang perlu dilihat oleh masyarakat hari ini bukanlah sama ada poligami patut dibenarkan semula untuk diamalkan di sisi undang-undang sivil bagi bukan Muslim, tetapi sama ada IA PATUT DITERUSKAN DI SISI UNDANG-UNDANG ISLAM.”
(Sisters In Islam, Islam Did Not Invent or Encourage Polygamy, 10 Jan 2002)

“Nabi dilihat oleh penganut Islam awal SEBAGAI KETUA SUKU dan ramai daripada mereka yang menyokongnya berdasarkan kepada semangat asabiyyah atau kesukuan.”
(Dr, Farish A. Noor, The Myth Surrounding the Islamic State, NST, 1 DEC 2001)

“Nabi sendiri dalam konteks sejarahnya adalah seorang pemimpin suku, dan kerana itu ketaatan awal kepadanya diberi kerana dia adalah pemimpin suku yang lebih terserlah daripada pemimpin agama… ISLAM adalah suatu wacana dan sebuah wacana adalah terbuka, BOLEH DICABAR dan plastik…”
(Dr, Farish A. Noor, Intellectual Provocateur, The Edge, 3 DEC 2001)

“Nabi diketahui telah mengadakan hubungan seks dengan 15 orang wanita termasuk seorang gundik bernama Raihana yang tidak Islam sehingga ke akhir hayatnya.”
(Farish A. Noor, Let Islam Lead Way With Its Progressive View On Sexuallity, NST, 4 NOV 2000)

“Al Quran mengiszinkan seseorang menjadi murtad dua kali dan kemudian kekal kafir… TIDAK ADA HUKUMAN APA JUA SEKALIPUN yang dinyatakan ke atas orang murtad selain daripada janji Tuhan yang tidak akan mengampuninya atau memberinya petunjuk kepada jalan yang lurus. Inilah janji Tuhan. Inilah undang-undang-Nya.”
(Akbar Ali, Death For Apostates Unjust, The SUN, 4 JULY 1999)

“Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan.”
(Dato’ Seri Najib Tun Razak, Utusan Malaysia, 20 APRIL 1993)

“Menjadikan selain Kitab Allah (iaitu Hadis) sebagai sumber undang-undang, yakni menduakan sumber kuasa samalah dengan menyekutukan Tuhan.”
(Kassim Ahmad, Utusan Malaysia, 1 JULAI 1988)

“Jika al-Quran Perlembagaan, mengapakah Nabi Muhammad menggubal Perlembagaan Madinah dalam pembangunan negara Islam yang pertama di Tanah Arab dulu?”
(Dato’ Haji Dusuki Ahmad, Utusan Malaysia, 22 SEP 1984


Sumber: tranungkite




komen aku:
ni belum masuk lagi apa komen SIS tentang fatwa yoga. Aduuu...macam2 la...


...

8 comments:

Jard The Great said...

hmm.. quotes ek?? seb baik bukan quote ko.. kang ku kutuk.. hehe..

yg ni plak.. ku tak nak komen pape..

Ayaq masak said...

hmm aku sendiri pun tak reti...

Mr PenyuBiru said...

aku pun bukan pandai sangat pasal agama ni. tapi quote² di atas amat disturbing.

Titicaca said...

hmmmpphh...baru je malam tadi aidi dok cakap kat aku pasal ni..beghooooooookkkkk....

Firol Turn Core-Rawk said...

Diorang nak hancurkan Islam camtulah..aku paling nak marah tu kutuk Rasul ngan kutuk hukum Allah

Apa ingat Nabi tu kahwin banyak sesuke hati je ke..semua tu wahyu..

undang² Islam tak sesuai(paling aku nak marah),ni memang kepala hotak 'bakal orang no 1' tu...Undang² Islam perfect segalanya...nape kite takut sbb undang² tu yang buat kita,kalau kite ni cantik,apa dia buat semua cantik...

Aku bukan lah orang yg pandai selok belok agama,tapi kalu dah nak hina agama ku,Insyallah lawan..

Lawan tetap lawan

aim-a said...

hmmm...bile org terlebih bijak berbicara...begini laa jadinye...

no komen

achik said...

isk isk..

etomyam said...

sedih nye, bukan non muslim yg cakap, yang islam lak tu...ishk, hidup tak lama...., dah diberi nikmat ISLAM pun x reti nak bersyukur, kalau di lahirkan sebagai YAHUDI atau NASRANi gamaknye depa-depa ni bawak pedang sembelih orang islam kot?