Thursday, February 01, 2007

Baca la jawi...

Aku ambik foto ni sebab air ni dijual kat sebuah pasaraya cina kat kampung aku. Tauke pasaraya ni ada dalam 6 orang and semuanya kaum cina tetapi aku tertarik bila ada tulisan jawi kat pasaraya tu. Teringat aku masa study dulu, ada apek cina ni baca suratkabar jawi. Aku bersyukur sebab masa kecik dulu mak n abah aku paksa aku baca buku jawi sampai aku menangis dan aku sedih gak bila bebudak sekarang ada tak pandai baca jawi. InsyaAllah aku akan ajar anak aku baca Al-Quran dan jawi supaya benda ni tak akan hilang sampai bila-bila.

9 comments:

Titicaca said...

lawa la tulisan jawi tu...

err..ko dah masuk jawi? hahaha..

debikdebuk said...

Selalunya orang tangan kidal yang lawa tulisan jawi ni. Aku masuk JAIP ada la. Masa kawen dulu...

zino said...

kalau bebudak tak boleh baca.. kepada siapa arahan tu di tujukan..

ween said...

lawa la tulisan jawi tu...

err..ko dah masuk jawi? hahaha..

Menang lawan tennis nampak... mai kopi secawan...

debikdebuk said...

zino:
kat org tua n org cina yang tau baca jawi laa..

ween:
tenis??? apa kenanya dengan kopi???

ween said...

tak kira.. tak kira... nak kopi jugak!!!

debikdebuk said...

ween:
Ko ni ok ke ni?... risau aku nengoknyer...

tedungS said...

aku masuk jawi masa 12 thn. anak aku masa 6 thn. eh aku salah topik ni

debikdebuk said...

tedungs:
tak salah...tak salah....