Sunday, February 04, 2007

Kawanku Si Siau...

Aku ada sorang member cina ni. Siau Jun Xiong. Saja je aku nak borak2 dengan dia. Maka tercetuslah dialog seperti di bawah...


Aku: Hello Siau... bila mau balik kampung?


Siau: Hello Debik (bukan nama sebenar)... Aiya, balik kampung minggu depan maa..


Aku: Ye la, mana la tau kau nak balik awal sebab ada hal ke... Nanti malam nak makan besar lagi, nak pegi tokong sembahyang lagi...


Siau: Debik, gua makan besar saja maa...sembahyang gua tak pegi..


Aku: Apa pasal pulak? Tu aku tengok penuh je tokong tu cina sembahyang...


Siau: Ooo.. itu cina lain...Memang ada yang pegi tokong..Keluarga gua punya agama cina yang tak perlu pegi tokong sembahyang-sembahyang...


Boleh pulak pilih agama yang takyah sembahyang...

11 comments:

Ayaq masak said...

Haha senang idop camtuh.

PESSSSSSSS.

Titicaca said...

depa mmg buleh campur aduk..agama buddha tapi buleh gi thaipusam..kat penang lagi la pulak..beli keta baru pastu pegi kuil suruh sami hindu bless the car..

debikdebuk said...

ayaq:
senang la tu kot...

titicaca:
eh, orang melayu pun ada wat macam tu. Dulu member aku beli motor siap mak dia tabur beras kunyit supaya tak eksiden. Ada ka???

tedungS said...

tk heran pun. ada lg melayu yg dok amalkan mende2 karut marut tu, makcik aku salah sorang nye

apa nk jadi la, bila bgtau perang dunia ke3 terus ish la

debikdebuk said...

tedungs:
org2 lama masih amalkan amalan khurafat ni. Then org2 baru pun ada yang ikut...

Titicaca said...

tedungs, terus ish tu hapekobondonya? bahasa ular ke tu?haha..

ween said...

*beli keta baru pastu pegi kuil suruh sami hindu bless the car* camno lah tu kan.. very the funny.

*ween teringat sami2, india2 kat batu caves cium kaki itu ayah pin*

aishhhh sesat.. sesat...

blackpurple said...

Laaa... apa nak pelik debik. Orang islam pun ramai yang tak sembahyang tapi mengaku islam..

debikdebuk said...

titicaca:
aku pun nak tanya tapi takut kena patuk!!

ween:
Apa cerita ayah pin skrg ek???

Blackpurple:
Betul tuh...

zino said...

agama yg dah modified lah tu..

agama islam pun ramai yg modified.. sembahyang pakai niat je.. cuba suruh dia makan pakai niat je nak tengok..

debikdebuk said...

zino:
macam kereta lak boleh modified2 yek???