Tuesday, February 06, 2007

Lelaki Vs Perempuan

Kajian Menarik terbaru..

Lelaki:
1. Pandu ke bank, parking dan berjalan ke mesin ATM
2. Masukkan card
3. Tekan number PIN dan jumlah yang dikehendaki
4. Ambil duit, card dan receipt



Wanita:
1. Pandu ke bank
2. Matikan enjin kereta
3. Perhatikan makeup di muka melalui cermin pemandu
4. Semburkan minyak wangi
5. Sikat rambut dan berjalan ke mesin ATM
6. Mencari Kad ATM di dalam beg tangan
7. Masukkan kad ATM
8. Mencari nombor PIN ATm dekat celah penyepit rambut dalam beg tangan
9. Tekan nombor PIN
10. Membaca arahan ATM selama hampir 2 minit
11. Tekan "Batal"
12. Tekan sekali lagi nombor PIN
13. Tekan "Batal" sekali lagi
14. Telefon suami atau pakwe untuk bertanya nombor PIN yang betul
15. Tekan nombor PIN yang betul dan periksa baki duit yang tinggal
16. Masukkan jumlah yang dikehendaki
17. Tekan "Salah"
18. Masukkan jumlah yang agak besar
19. Tekan "Salah" sekali lagi
20. Masukkan jumlah yang lagi besar
21. Keluarkan dan amik duit dari mesin ATM
22. Masuk ke dalam kereta
23. Periksa makeup di muka sekali lagi
24. Mencari kunci kereta dalam beg tangan
25. Hidupkan enjin kereta
26. Jalankan kereta.
27. Berhenti tiba-tiba
28. Pergi balik ke mesin ATM
29. Ambil Kad yang tertinggal dan resit.
30. Masuk kembali ke kereta
31. Letakkan kad ATM di atas Dashboard
32. Buang resit atas jalan
33. Tengok dekat cermin pemandu
34. Perika makeup sekali lagi
35. Membetul-betulkan rambut
36. Masukkan gear kereta untuk reverse (undur)
37. Brake mengejut lagi
38. Masukkan gear kereta ke depan sebab tersilap tadi
39. Memandu lebih kurang 3 km
40. Baru teringat nak lepaskan hand brake..

21 comments:

13may said...

hahha....no komen

lu nak carik gaduh ngan geng pompuan ni nampaknya brader:D...

hahhaha......

ad3ck said...

titicaca, aku tak cakap aper2 eh.

Mr PenyuBiru said...

muahaha... selama nih ko x updet,ko buat kajian ni lah yer..muahaha..aku x dapat bayangkan ko mencangguk depan atm tu perhatikan orang...haha..

debikdebuk said...

13may:
Bukan cari gaduh la... Ini kajian kes aku kat U** ni...

ad3ck:
bukan semua pompuan macam ni (hehehe...cover,cover...)

penyu:
Ini la hasilnyer...Harap2 dapat 'A' la aku untuk kajian kes ni. Aku upah orang (perempuan gak) untuk mencangguk depan ATM tu.

tedungS said...

sejibik mcm bini aku heheheh

eh eh, dak eh dak eh!!

areyoung said...

Kami org perempuan ni mmg teliti dan berhati-hati ; )

Titicaca said...

biasalah orang lelaki...semua nak cepat jer..sib baik ada pompuan yg tolong melambatkan..hahaha..

ad3ck, aku tau ko terlibat dlm kajian ini..debik ada bagitau aku..ko berselindung di sebalik kavadi semasa dia suruh ko buat kajian tu...hahah

debikdebuk said...

tedungs:
tadi kata macam bini ko...tetiba jer dak pulak. Nape? bini ko ada kat sebelah yeee...???

areyoung:
bagus la tu...aku just menjalankan kajian jer...

titicaca:
oh ye ke? kena la ada pro n kontra yek? Eh, mana ko tau ad3ck terlibat sama di sebalik kavadi?? ad3ck tu tau ke apa kavadi tuh??? Dia tau pakai jer...

ween said...

kurang hajaq lah tu... ko buat kajian ni kat U mana ULU ka? tolonlah skit. tak dak lah pompuan cam vain sgt cam tu (ako tak lah)

ako tak stuju!!! ini sudah menyebabkan perang ni debik.. siap ko...

ngan mak nenek mana ni hang buat kajian???? ceh!!

ween said...

HUARRRRRRRRRRRGGGGGHHHH!!! ###@$$!%**(*&(++XXX##$#$##@***))(((*+--

ween said...

debik meh tolon aku angkat barang!!

debikdebuk said...

ween:
Nampaknya marah....
Yang ###@$$!%**(*&(++XXX##$#$##@***))(((*+-- tu ko mencarut ehh...tak baik tau perempuan mencarut...

Ko ni suruh la laki ko angkat...


HASIL KAJIAN AKU AKAN DIBERITAHU KEMUDIAN...

ween said...

lahhhh tu bukan hasil kajian lagi ka...

hampeh lah hang n debik..

debik kang.. nnt titi sampai ghumah ko aku d=suruh dia tolon debik ko okay

debikdebuk said...

Hasil ada lagi.....Tu la org puan...

eSampah said...

salam kenal..

tp aku bangkang..
22. Masuk ke dalam kereta
23. Periksa makeup di muka sekali lagi
24. Mencari kunci kereta dalam beg tangan

kalau dh buat no 22, pasai apa nk buat no 24. sah2 dia mmg dh pegang kunci.. kan? kan? kan?

zino said...

berapa ramai sample yg kau guna ni sebelum membentangkan hasil kajian ..? hehe

13may said...

hahha.....

aku tak terlibat dlm kajian ni yea....

peace!

Ayaq masak said...

Eh sengal+vainpot gile pompuan tuh.

Aku cucuk kad tekan number pin tekan jumlah wang tunggu ambek dan blah.

Ape kessss nak cek2 mekappp. Hehehe.

tedungS said...

kemon la brader, kita lelaki, pemimpin tu!!

adeh adeh, jgn la tarik telinga i tu kuat2

blackpurple said...

Ha ha ha..

Aku gelak sebab kau ni rajin betul buat pemerhatian... ha ha ha

edyan7 said...

eleh setakat nak buat entri bagi org perempuan hangat2 hati ni maleh aku nak terpengaruh... tak cukup panas ni... ni tahap suhu macam kat Genting Highlands je ni... tak de apa....

Ween... nanti nak pegi 'debik' debik nnt panggil tau! hehe