Thursday, January 18, 2007

Aku membantu mangsa banjir.


Dari pembacaan aku, terserlah yang korang semua merindui dariku ini... Tak mengapa...jangan malu sebab itu adalah lumrah manusia yang malu apabila melibatkan emosi seperti kalian semua. Jangan risau kerna aku sudah kembali dengan sihat sesihatnya.

Walaupun daerah yang aku tinggal hanya hujan tanpa banjir tetapi aku tahu kisah dengan mangsa2 banjir ini. Beberapa orang sahabat aku bersama2 membantu mangsa dan kalaulah korang tengok keadaan diorang semua memang agak menyedihkan. Dah la barang rumah habis semua, tempat pemindahan pun tak le seselesa atau sesempurna mana. Ye la dengan najis dan barang2 yang bersepah2. Cuba korang bayangkan kalau berada di tempat diorang...Anak2 nak sekolah lagi. Aku dengan
titicaca dulu kat rumah lama...asal hujan lama je abis la dapur kitorang masuk air. Abis barang2 semua kena pindahkan kat bahagian atas. Tu baru je sikit. Dan aku rasa tak salah kalau kita hulurkan sedikit bantuan untuk diorang. Untuk yang tak berkemampuan tinggi macam aku ni, aku just tolong uruskan barang2 bantuan untuk dihantar ke sana je. Cukup la kan...

15 comments:

13may said...

bangga sungguh ada otromen cam hang:)

areyoung said...

Mcm ada org tu, tau seronokk je dapat naik bot masa banjir.

Kalaulah umah dia yg naik air tu, tau la nasib..

Mr PenyuBiru said...

baguih dok ade la budok nih.sikap camni la yg patu kita puji.syabass! insp sahab!

err..ko ke yg atas bumbung kaler biru pakai seluar pendek kaler biru tu.maklum la lama x nampak ko kat blog nie.hehe..

err..lagi satu,kakak ko pun tak berkemampuan TINGGI gak.hik..hik..

ween said...

dulu aku kecik2 kat terengganu tringat jugak kalau banjir.. daerah aku pun takde teruk mana.. pernah jugak mak bapak aku citer, pi org kahwin masa banjir tengah2 dok jalan tuju kerumah pengantin merandok air tu tetiba adalah seketul 'toooooooot' ditepi... aduh... sungguh aku tak kuasa... Cayalah atromen, aku salute ko.. nanti aku turun memberi bantuan..

Titicaca said...

tolongla apa2 yg patut...hopefully banjir ni akan surut dgn cepat, insyaAllah..

Penyu: amboi2 ingat ko tu tinggi sangat ke?
Biar rendah asal tidak BIRU...

ad3ck said...

bagus ar hang neh. puji2. err, dalam gambo tuh hang yang mane satu? ;p

Titicaca said...

ad3ck: dlm gambor tu dia yg ambik gambor..hahahhaa..

hmm,,rasanya aku tgk gambar ni dlm paper..

weAr said...

otromen x leh surutkn air tuh?
sian kt mangsa² banjir..

blackpurple said...

Terharu kerana aku mempunyai seorang kawan yang berhati mulia....

Hidup Debik...

debikdebuk said...

13May:
Hisss...hisss...kembang...kembang..

areyoung:
tapi memang ada org seronok time banjir ni

penyu:
Ko ni suka citer hindustan yek?? Aku takde harung air sangat. Just siap atur2 barang untuk mangsa...

ween:
Ikan suka sangat 'Toooooootttt' tu time banjir

titicaca:
Korang ni bila nak berdamai dengan penyu? Aku pun sekarang ni bermusuhan lagi sebenarnya dengan penyu tu...
Foto ni buka aku yang ambik laa...

ad3ck:
aku tiada dalam gambar...Malu...

wear:
takleh lawan kuasa Tuhan

blackpurple:
Hissss...hisssss...Kembang...kembang..

Ayaq masak said...

Wuih, otromen kan besarrrrrrr sebesarrrrrrr klcc...nape tak angkut je manusia2 tu letak blakang badan pastu terbang hiyahhhh ke tempat yang lagi best???

Pape pun good job!! *tepuk2 blakang otromen debik*

ween said...

eh baru ako prasan, debik, yang ko duduk je dlm bot tu pegang payung biru buat hapa? ko dah geng ngan si penyu ke?

debikdebuk said...

ayaq masak:
Kang diorang jatuh, sapa nak tanggung????

ween:
Penyu??? Geng???? Dia yang cari pasal dengan aku tau!!!

Titicaca said...

penyuBIRU? rasa-rasa ko kenapa penyu kata dia penyu BIRU? wakakaka..

ween said...

debik ada yang patah ke? ko terjun bumbung ke? ko nak menyelamat atau nak diselamatkan? ko niiiih!!