Sunday, January 27, 2008

Masihkah kau ingat (Kopratasa)

...


Masih ingatkah lagi kenyataan-kenyataan berikut :


“apa erti Negara Islam jika mundur”
(Dato’ Abdullah Ahmad Badawi, 13 Nov 1999, berita Harian)

“tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”
(Dato Seri Dr Mahathir Muhamad, 5 sep 1997, PWTC, perhimpunan Agung UMNO, Pita rakaman)


“Hukum rejam kepada penzina adalah primitif”
(Kenyataan Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad kepada wartawan, 3 Mac 1994 di Nilam puri, Kelantan, Pita rakaman)

“Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum-hukum yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?”
(Ucapan Dato Seri Dr Mahathir Mohamad pada 3 mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan, Pita rakaman)


“Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar-kacir dan ditindas oleh orang lain tidak secocok dengan ajaran islam”
(Dato’ Seri Mahathir Mohamad, Ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 ogos 1994, Pita rakaman)


“Negara akan huru hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan”
(Dato’ Seri Najib Tun Abd Razak, Utusan Malaysia, 20 april 1993) “

apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja”
(Dato’ Seri Dr Mahathir Mohammad, 14 Julai 1992, ucapannya kepada wartawan, pita rakaman)

“bagaimana kita boleh maju kalau orang islam sudah tidak ada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di Negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama”
(Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad, 2 mei 1992, ucapannya di papar sabah, pita rakaman)


Fikir-fikirkan lah...





adios amigos...

9 comments:

ad3ck said...

kebanyakkan yang mr M cakap neh ku tak penah dengar. namun (cewah ayat tak ingat), kalau betulla ape yang ko sampaikan neh, tak mustahilla mesia macam mesia skang. ;)

Titicaca said...

MMMMMMMMMM.....mudah lupa...
Kecik nya Islam ni di mata depa ni...

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

sayang..
skang ni pun malaysia diambang kemusnahan
wahhh bahasa watashi
**ad3ck ko igt ayat ko sorang poyo?
wayat watashi lg power hokey
ahahahaha

nUr@dDeEn said...

Aisey, aku lupa le. Aku lupe. Owh! Tidakkkk! Apsal aku jadik lupe secara tiba2. *sambil ketuk2 kepala*

ween said...

oh ku masih tak ingat :p... MMMMMMMMM.... kan mudah lupa..

achik said...

camne la kalau org Islam sendiri dah cakap camtu.. alahai..

Mak Su said...

hhmmm, maleh nak layan... masihkah kau ingat, pada waktu itu...dot dot dot dot dot

ad3ck said...

hananimonai:
bukan lagi power laa, lagi poyoooo ahaha.

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

ko poyo
watashi poyoer
ahahhaah
hanchoooo bahasa ku