Monday, July 30, 2007

Aku menipu lagik...

Kat U** ni ada laluan yang tidak boleh dilalui oleh student. Hanya staf sahaja yang boleh lalu. Tapi kadang2 aku lalu je semacam sebab laluan yang lain tu jauh untuk aku ke rumah aku. Dan selalu jugak la ada 'road block' oleh pak guard- pak guard yang berdedikasi.


Kisahnya...

Aku dan wife ditahan oleh guard sebab lalu di kawasan larangan itu.

Jaga : "Kad matrik!!"

Aku : "Takde!!!"

Jaga : "Tu ada stiker kat cermin kereta tu. Awak student kan?"

Aku : "Tak"

Jaga: "Dah tu ni kereta sapa?"

Aku : "Ni kereta bini saya."

Jaga : "Encik ni bukan student ke?"

Aku : "Tak. Saya just nak hantar bini saya ke kelas...Takkan itu pun tak boleh?" (padahal aku pun nak ke kelas)

Jaga : "Kalau gitu encik kena la jumpa boss saya kat sana tu. Kalau ikutkan tak boleh lalu kat sini."

Aku : "Mana boss awak? Saya nak jumpa dia. Oh, yang tu ke boss awak?"

Jaga : "Takpe la encik... encik lalu je la.."


(Selamat duit aku dari kena saman...)

27 comments:

Titicaca said...

First!

Titicaca said...

memang ko otak penipu!

Titicaca said...

macam dah biasa jeeeeeeeeerrr

debikdebuk said...

titicaca:
hahhaha...kalau kena saman, melayang duit aku...


yang bestnyer...aku siap buat muka marah lagi...tu yg guarg malas layan kot..

me3n said...

ku bygkn muke series ko tuh. klu ku ade kat situ mesti da tergelak haha.

debikdebuk said...

ad3ck:
hehehhe...kalau org tak kenal aku...mesti dia kata aku ganaszz

achik said...

bagus la ko.. amalkan selalu.. haha..

err tp kan.. sepandai2 otromen menipu akhirnya kantoi jua.. ;p

ontahsapo said...

samsen lah tu ek...?

Mak Su said...

berlakun canggih ya...?

debikdebuk said...

achik:
dah banyak kali dah kantoi...

ontah:
berlakon jadi samsen....

mak su:
hehehhe..nak hidup...

13may said...

tak sesia hang jadi otromen...hahha

debikdebuk said...

13may:
ada gunanya ek..

blackpurple @ jowopinter said...

Apalah punya pak guard!

debikdebuk said...

blackpurple:
pak guard berdedikasi..

ween said...

ahhh tipu eh!! dpt dosa pree :p

debikdebuk said...

ween:
nak hidup...

ween said...

oh ok!!

Masy said...

kad matrik tade, sijil nikah ade ler

klu kene saman tu, brape kene?

aku said...

ni pakai pukau pak guard ke?

debikdebuk said...

ween:
baik boss..

masy:
RM 25 je. Tapi kalau dah 10 kali kena...mau RM 250. kalau 100? 1000? sejuta? bangkrap aku.. Baik beli pampers anak aku...

aku:
ilmu tu aku belajar kat Thailand...

kakLuna said...

kalo pak guard tuh nmpk hang makan kat kafe ...kantoi la hang pasni. ha ha

debikdebuk said...

kakluna:
err...aku cakap la yang aku saja je nak makan..takkan itu pun tak boleh...

Unknown said...

ko mmg hebat!! ekeke

debikdebuk said...

lindosh:
atromen la katakannn.... hehehehe...

artisticklytouch said...

U** mana nih ada laluan staf, student bagai...

debikdebuk said...

artist:
U** kat selatan tu laaa...

DeeN said...

U shadap!!! Hahahahaha!!

Erk! Ko leh la jadik sifu aku time aku nak nipu nanti. keskeskes!!