Saturday, August 02, 2008

Renungan Bersama

...


Untuk Refresh kan semula. Walaupun maybe ramai da tahu...

PERHATIAN!!!!!!Nama Syaitan Dalam Al-Fatihah...Mustahak!




Assalamualaikum

Semoga boleh dimanfaatkan Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat,
apabila cacat bacaannya maka rosaklah solat. Oleh itu perbaikilah
bacaannya dengan ilmu tajwid. Bukan setakat bacaannya saja rosak malah
kita menyebut nama syaitan di dalam solat kita. Berikut diperturunkan
nama syaitan laknat yang wujud didalam Al-Fatihah, sekiranya kita tidak
berhati-hati.

Nama syaitan

1. DU LI LAH (bila dibaca tiada sabdu)sepatutnya DULILLAH

2. HIR ROB (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya HI ROB

3. KIYYAU (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KI YAU

4. KANNAK (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KA NAK

5. KANNAS (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KA NAS

6) Iya (disebut tanpa sabdu) sepatutnya Iyya. Iya bermaksud 'matahari'

Dalam ayat ke 5,jika salah bacaannya akan bermaksud"kepada
mataharilah yang kami sembah dan kepada matahari kami meminta
pertolongan"!!!!


7) SIROTHOLLAZI............. sehingga habis hendaklah dibaca tanpa
henti.

8) AMIN .hendaklah mengaminkan Al-Fatihah dengan betul
iaitu AA...dua harakat, MIN.... 3 harakat, semoga Amin kita
bersamaan dengan Amin malaikat Insya-Allah. semoga kita menjadi
orang yang sentiasa membaiki bacaannya.

Perhatian ;

Sebarkan hukum Allah walaupun satu ayat semoga kita mendapat
rahmatNya,

Insya-Allah.

wassalam.




IKLAN !!!




Jawatan Kuasa Kabinet mengenai Istiadat telah mengeluarkan Surat
Pekeliling mengenai adab dan cara bersalam yang betul mengikut norma ke
Malaysianan dan juga berlandaskan konsep Islam Hadhari.

Sila fahami .....



Cara bersalam yang betul

1. Badan perlu dibengkokkan 90 darjah.
2. Yang menyalam perlu memegang kedua belah tangan orang yang disalam.
3. Sengetkan kepala ke kanan sedikit untuk mendapat feel yang lebih.
4. Mulut cium tangan perlu dimuncung lebih kurang 1 inci.



Contoh telah disertakan di atas:


CARA INI DI NAMAKAN
" BONAMA" iaitu ..BODEK NAK MAMPUS !!!



adios amigos~


...

7 comments:

ad3ck said...

apsal tak cium sekali dahi yang licin tuh hahahaha gelak-pecah-perot.

saya said...

WAHHHH..INI BAIKKKK PUNYA PERATURAN.. heuahhahahaa....

TedungS said...

hahaha.. mcm p****t je

Mak Su said...

terima kasih debik debuk utk segala information tu, esp yang iklan selingan tu, amatlah berguna. ahaks

achik said...

makasih utk renungan tu...


oh2.. aku pun ada buat n3 pasal BONAMA ni.. giler nak mampus punya bodek!!! ;p

su said...

ade ker patut salam camgitu?

Masy said...

sape ek yg salam tu? tingin pulak aku nk tau salahsilah hidup beliau.