Thursday, August 28, 2008

Kurma Yang Botakkan Kepala

...


Assalamualaikum, Dari ceramah Yg Bhg. Ustaz Ismail Kamus.

Dari pemerhatian Us. Ismail Kamus, beliau menasihatkan bagi golongan kebanyakan supaya mengurangkan makan kurma terutama kurma nabi atau kurma Najwa.

Ini adalah kerana kurma ini boleh mendatangkan side effect kepada kesihatan manusia, iaitu mendatangkan masalah kebotakan kepala terutama bagi rakyat kebanyakan.

Kesan sampingan kurma nabi ini diperakui oleh para doktor , akan ujudnya masalah kebotakan bagi golongan rakyat kebanyakan jika di amalkan hari-hari.

Tapi yang pasti ramai tak percaya , termasuk lah saya .

Tapi Yg. Bhg Ustaz Ismail Kamus ada hujahnya ;

" Mana Tak BOTAK kepala, kalau hari - hari makan atau sedekah Kurma Najwa yang harganya RM120 sekilo, orang kaya boleh le, ni kita bukan kepala je BOTAK , poket pun Rabak. "

wassalam... (aku suka tul ustaz ni. Bersahaja je kalau berceramah tu...)



adios amigos~debik
...

5 comments:

Mr PenyuBiru said...

haha..aku ingat apa la tadi..hehe

debikdebuk said...

penyu:
apanya penyu....

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

kakakakakkakaka
yg tu sudah semestinyaaaa

blackpurple @ jowopinter said...

Ha ha ha!

Aku berbulu betul dengar iklan kurma kat radio. Sebut Yusof taiyub macam bisik-bisik dalam kelambu...

ad3ck said...

cheh ke situ plak ehehehe. jgn ade yg salah paham sudah huhu.