Sunday, June 24, 2007

Sumbangan Derma Mangsa Banjir

Baru2 ini kita dikejutkan dengan banjir kilat di Kolumpo. Simpati dengan masalah tesebut, beberapa syarikat2 besar dan penderma sudi menghulurkan bantuan derma kepada mangsa. Aku dan titicaca pun terlibat sama baru2 ini. Tetapi mangsa banjir ini sukar untuk dikenalpasti... Berikut laporannya...



Mungkinkah ini orangnya??? Tidakkk...


Adakah ini? Pun tidakkk....


Mulanya kami yakin ini orangnya...tetapi bukannn...


Agaknya dia ni mangsa banjir itu...eh...bukan....


Ataupun dia ni sengaja menyamar... tapi takkan laa...


Kami mengenalpasti mangsa banjir tersebut... kami yakin...


Kami yakin..dialah orangnya...tetapi...siapakah gadis di sebelah beliau???
Marinikah??? Tapi..agak kecil tubuh badannya...


Alhamdulillah...dapat juga aku bertemu dengan mangsa banjir ini. Aku derma taklah banyak mana. Cukuplah untuk menampung selama 40 tahun termasuk belanja kahwinnya sekali.... Harap si mangsa atau lebih dikenali sebagai Ad3ck the Spenderman bersabar di atas kejadian yang berlaku...
(kelihatan UltraDebik memberikan derma kepada Ad3ck si mangsa banjir)







27 comments:

Titicaca said...

warghhh.....(gelak guling2)...tak terkata...

Mr PenyuBiru said...

warghhh.....(gelak guling2)...tak terkata...

ps: mangsa yg tak dapat hadir,tak nak derma ke? hehe...

debikdebuk said...

titicaca:
tak baik gelakkan mangsa banjir tu.... kesian dia.

penyu:
yang tak hadir tu akan didenda belanja makan pada next perjumpaan...

ad3ck said...

ahaha.

debik, bley tak jangan anggap aku neh macam artis? rimas tau tak. aku da agak da perkara tangkap gambo senyap2 neh akan berlaku hahaha.

ku setuju ngan debik, penyu kene blanje kita semua!!!

13may said...

wah! anda sungguh pemurah.....hahha...

err...aku ada baju baju terpakai untuk didermakan...agak2 dia nak tak???

hahha

debikdebuk said...

ad3ck:
Ko ni, sedikit pun tak ucapkan terima kasih sebab derma tu.

13may:
aku rasa dia nak kot baju ko tu. Kalau ada spender lagi bagus...

ontahsapo said...

macam kau jer yg mangsa banjir tu debik...

ita... said...

masa bagi cek tuh ada tak mana2 wartawan? takpun tb 11 ker wat liputan siaran langsung.....

nUr@dDeEn said...

er..er.. aku tak tau plak nak derma apa? Biskut bleh tak? utk bekalan 40 tahun, khas utk mangsa banjir si ad3ck the spenderman hak hak hak hak hak ... siannnn ad3ck!

kakLuna said...

asal banjir je, dapat derma, asal derma je dapat banjir..

ternyata dlm byk2 superhero, atromen lah yang paling berhati mulia dan berjantung lampu merah.

ween said...

woih, woih, ako pon mangsa banjir gak... mana derma ni???

weAr said...

aku mushkkkyill..sper yg pegang cek tuh??

ad3ck said...

debik:
ye la. terima kasut atas pemberian 20 juta tuh. err, takkan bagi cek palsu jer. nnt ku email akaun maybank aku ye.

wear:
debik kepit kat ketiak dia. tak pong perut dia hehe.

debikdebuk said...

ontah:
mana ada...aku ni penderma laa..

ita:
ada...tapi siaran langsung dari planet zargus laa..

nur@ddeen:
adck tu mana makan biskut. ye la..dah dapat 20 jota...

kakluna:
aku ni tak suka menunjuk2...

ween:
tunggu la giliran... borang anda masih dalam perbincangan...btw, thanks cenderamata tu...

wear:
apa ko nak musykil... ad3ck la yang pegang. ada pembantu aku tolong bawak...

ad3ck:
bersyukur la... ko try la bank-in cek tu...

bang_gugar said...

salam,

cek tu dari bank planet pluto ke?..

best aarrr!..

(",)

Masy said...

sorang je ke mangsa banjir?? isk isk isk~

achik said...

warghhh.....(gelak guling2)...tak terkata...

oit2.. gbr no 2 tuh... hahaha.. x tahan aku gelak..

tyrexia said...

wahhh...
hero tempatan berjiwa rakyat.

zino said...

sungguh terharu... dermawan sungguh..

ween said...

oih, mana ada cenderamata, itu cenderahati, kalau bagi mata camano ler nak sampai tmpt meeting ari tu..

azzam bellamy said...

jgn 'banjir' lain sudah la..hahaha!

*lariiiiiik!

debikdebuk said...

bang gugar:
dari planet Zargus.

masy:
dah tu dia je yang apply.

achik:
kenapa? ada rupa boipren ko ker?

tyrexia:
tu la...tramai tak tau..

zino:
jgn la puji lebeh2.

ween:
tu la pasal...terkujut gak aku hari tu, ko terus je datang duduk kat tempat kitorang.

azzam:
'banjir'? apa maknanya?

ween said...

itulah, nasib baik korang tak berlakon salah orang ke.. kalau tak memang sengsorang kena debik

Kurma2Biji said...

ingat banjir.... ingat waktu aku kecik2 dulu pasaipa aku pun tak tau

Ayaq masak said...

Aku kagum ngan ko debik!! Kagum!!!

*throws confetti*

TedungS said...

wo.. buat perjumpaan majlis banjir tk ajak aku skali, ye la..

Mama Risyiariana said...

kenapa aku tak dapat???